Freddie Pranger Memorial 2023; genieten met hoofdletter G

SFO Freddy Pranger toernooi.png

Op zaterdag 9 september vond bij voetbalvereniging SJS in Stadskanaal alweer voor de 11e keer het voetbaltoernooi plaats voor mensen met een verstandelijke beperking. Een geweldig toernooi, met deelnemende teams uit Nederland, België, Duitsland en zelfs Frankrijk. Voor deelnemers én begeleiders altijd weer een onvergetelijke dag vol sportiviteit, plezier en vriendschap. Het toernooi is vernoemd naar de in 2014 overleden G-voetballer Freddie Pranger. Het was Freddie die in 2002 het bestuur van SJS wist over te halen om G-voetbal op te starten. Freddie was meervoudig gehandicapt maar tot veel in staat. Hij ging voetballen en werd hét boegbeeld van het G-voetbal bij SJS.

Stichting SFO verleende een financiële bijdrage aan de organisatie van het toernooi. De volgende editie vindt plaats op 14 september 2024.