• Geslaagde editie G-Sportweekend

G-Sportweekend lopers.PNG
    Eind februari vond in Tilburg op het terrein van Amarant het G-Sportweekend plaats. Verdeeld over drie dagen werden acht verschillende sportevents georganiseerd. Medeorganisator Francois van Hoof kijkt met een goed gevoel terug op het event: “Het was in alle opzichten een prettige editie.”

Aan het G-Sportweekend deden meer dan 1.000 deelnemers mee, zij kwamen zowel uit Nederland als België. Het grootste event was het voetbaltoernooi, maar daarnaast stonden ook darten, paardrijden, zwemmen, atletiek, wandelen, hardlopen en korfbal op het programma. Om al deze sporten in goede banen te leiden waren zo’n 250 vrijwilligers aanwezig. “Mede door deze vrijwilligers en onze 82 partners hebben we er samen voor gezorgd dat alles op rolletjes liep. Het is mooi om te zien dat sommige vrijwilligers al vijftien jaar aan dit event zijn verbonden”, aldus Van Hoof.

Als we Van Hoof vragen naar een moment van dit evenement dat hem is bijgebleven vertelt hij een mooie anekdote. “Door wat afmeldingen deed op het laatste moment een team van Gudok O15 mee. Een speler van dat team kwam op het einde van de dag naar mij toe en gaf aan dat ze uiteindelijk laatste waren geworden, maar hij voelde dat ze hadden gewonnen. Uiteindelijk
    G-Sportweekend korfbal.PNG
    doe ik het daarvoor.”