Niets zo leuk als samen spelen

SFO Grote Samenspeeldag.png

Op 4 juni vond op het terrein van Fort de Batterijen in Nieuwegein De Grote Samenspeeldag plaats. Een dag vol activiteiten en vol plezier voor álle kinderen en hun ouders. Er waren optredens. Kinderen konden zelf muziek maken. Er was een Gamestation waar ieder kind virtueel kon racen, schieten en rennen. Kinderen konden circustrucs leren en goochelen met een echte goochelaar. Ook konden ze suppen, kanoën of in de windsimulator. Op het hele terrein werd verder druk geknutseld, geschminkt, gebald, geklommen, gedanst en gezongen.

Motor achter De Grote Samenspeeldag is de Speeltuinbende, een initiatief van Stichting het Gehandicapte Kind. Het is een stoere club van kinderen met en zonder beperking. De Speeltuinbende gaat ervoor dat ieder kind met andere kinderen kan spelen in de buurt. Geen wonder dat Stichting SFO graag een financiële bijdrage leverde aan dit geweldige festijn.