Ravotten, klauteren en dollen.

SFO speeltuin emaus.png

De leerlingen van het Emaus College te Ermelo kunnen hun geluk niet op. Voor het eerst op hun eerst zo troosteloze schoolplein echt iets te doen. Dat schoolplein, onderdeel van een nieuwe school die begin dit jaar haar deuren opende, telt zes fantastische speelzones: de muziektuin, de natuurtuin, de ontspanningstuin, de klim- en klauterzone, de sportzone en de leertuin waar buitenlessen gegeven worden.

Het Emaus College biedt voortgezet speciaal onderwijs voor 140 leerlingen in de leeftijd van 12 tot 18 jaar. Vanwege hun licht verstandelijke beperking en bijkomende problematiek krijgen de kinderen passende ondersteuning en les in kleine klassen. De speelzones op het schoolplein zijn superbelangrijk. Al spelend leren deze jongeren bijvoorbeeld om te tellen, te onthouden en creatieve oplossingen te bedenken. Het spelen versterkt ook hun lichamelijke ontwikkeling en hun spraak-taalontwikkeling.

De speeltuin kon gerealiseerd worden met onder meer een donatie van Stichting SFO.