• Wooninitiatief Stichting Zes

stichting Zes.jpg
    In Breda zuid, wijk Ginneken, heeft een aantal enthousiaste ouders Stichting ZES opgericht en daarmee het initiatief genomen tot het realiseren van een woonvoorziening voor 15 mensen met een verstandelijke beperking. Het complex wordt gesitueerd midden in een woonwijk en dicht bij winkels en openbare voorzieningen en derhalve wordt het een fijne, veilige en warme woonplek.

ZES staat voor ”Zelfstandig En toch Samen” wat direct ook de basisvisie van de stichting weergeeft: er komt een kleinschalig appartementencomplex met 15 zelfstandige appartementen en een collectieve ruimte waar de bewoners samen kunnen koken/eten en gezellig bij elkaar kunnen zijn als zij dit wensen. De nieuwbouw start in het najaar van 2018, de bewoners kunnen naar verwachting intrekken in najaar 2019.

SFO draagt dit project een warm hart toe en ondersteunt bij het inrichten van de gemeenschappelijke ruimten.