• De Jostiband voor iedereen

Jostiband voor iedereen.jpg
    Al 55 jaar is de Jostiband het vlaggenschip van zorgorganisatie Ipse de Bruggen. Bij alle optredens van de Jostiband straalt het speelplezier van het podium af. Ipse de Bruggen wilde haar goede ervaringen met het maken van muziek graag zo breed mogelijk delen. Niet alleen 120 orkestleden, maar veel meer mensen met een verstandelijke beperking zouden deze vrolijke sensatie moeten kunnen voelen en meebeleven. Ook bijvoorbeeld mensen met een visuele handicap en mensen met niet aangeboren hersenletsel.

Om dit te bereiken lanceert de organisatie een interactief muziekplatform ‘Jostiband voor iedereen’. Ipse de Bruggen deelt hierop alle ervaringen die het met de Jostiband heeft opgebouwd. Onder de noemer ‘Speel mee!’ kan iedereen, de naam zegt het al, meespelen met muziek. Zo zijn er de Josti-Breaks, een serie meespeelnummers met bekende Nederlandse artiesten, zoals Guus Meeuwis en Maan. Om er zelf actief mee aan de slag te gaan, is op iedere zorglocatie ook een kleurig versierd ‘meespeelkoffertje’ afgeleverd, met daarin sambaballen, claves-stokjes, een triangel, tamboerijn en bellenkrans.

Het project werd mede mogelijk gemaakt door een donatie van Stichting SFO.