De Zeepgroep maakt, verpakt én verkoopt!

SFO Ipse de Bruggen zeepjes.png

Geholpen door steun van Stichting SFO heeft Ipse de Bruggen het werkproject De Zeepgroep  gerealiseerd. De zeepgroep draait twee keer per week. Per dag nemen 12 cliënten met een verstandelijke beperking deel. Zij maken zeep en verrichten inpakwerkzaamheden. Inmiddels bestaat het assortiment al uit leuke zeepjes, geurzakjes (gemaakt door de textielgroep) en geurstokjes. Verder zijn er nog genoeg ideeën om uit te proberen. De Zeepgroep heeft ook twee verkooppunten in s’ Gravenzande. Door verkoopavonden, markten en regelmatige posts op social media wordt de naamsbekendheid verhoogd. Volgens projectleider Samantha Verhaar zijn inmiddels alle doelstellingen van het project gehaald: cliënten hebben een uitdagende en creatieve dagbesteding waardoor ze ook echt meedoen in de maatschappij. Het werk is zoals at heet ‘sensopathisch’ wat wil zeggen dat het voor cliënten rustgevend en ontspannend is.