• Fledderushoeve

fledderus_hoeve_-_1.jpg
    Zorgboerderij Fledderus Hoeve ligt prachtig aan de rand van het dorp Diever en het Drents-Friese Wold. De oude boerderij heet al heel lang Fledderus Hoeve naar de familie die de boerderij vele generaties lang bewoonde.

fledderus_hoeve_-_2.jpg
    huidige beheerders delen deze prachtige plek graag met zorggasten. Tineke Otten is directeur van de Stichting Zorgboerderij Fledderus Hoeve. Ze werkt met een groot team professionals en vrijwilligers voor verschillende doelgroepen. De zorgboerderij biedt dagopvang aan ouderen en woonzorg voor (jong)volwassenen. Tineke: “Voor ons staat centraal wat de boerderij aan zorggasten kan bieden. Zij kunnen de vele dieren, groot en klein, verzorgen. Ze mogen de pony’s berijden. Er is altijd van alles te doen, maar er kan ook gespeeld worden op het erf, in de schuren en in het nabije bos. Alle lichamelijke activiteit en de buitenlucht zorgen dat mensen lekker in hun vel zitten. Buiten zijn zorgt voor een gezonde eetlust én na een dag buiten slaap je meestal heerlijk. Veel gasten hebben voordeel van het vaste dag- en seizoensritme op de boerderij. We hebben een grote moestuin en er zijn veel boerderijdieren die op vaste tijden gevoerd moeten worden. Iedereen voelt zich hier veilig en vertrouwd. Of iemand nou licht of zwaar werk wil doen, het geeft ontspanning en voldoening.”

fledderus_hoeve_-_3.jpg