• Kijk, doe en beleef!

Sportdag Amarant.PNG

Verspreid over twee weekenden organiseerde de Stichting Samen Sporten Tilburg in oktober het ‘Kijk, doe en beleef-event’.
    Voor mensen met een ernstige meervoudige beperking werden diverse activiteiten indoor aangeboden in drie sportzalen. Iedere deelnemer ontving een spellenkaart met alle spellen die ze konden doen, bekijken en beleven. Daaronder: belevenistafel, creativiteitstafels voor het maken van een armbandje van grote kralen en/of kaarten maken van stickermateriaal met gekleurd papier en stiften, ringwerpen, toren van Pisa, 4 op een rij, doorgeefbal, kegels slingeren, met een lepel een balletje overbrengen en nog veel meer... Alles werd mogelijk gemaakt door Dio Tilburg, Amarant en vele enthousiaste vrijwilligers.

Voor de LVG groep werd op het terrein van Amarant het G-Sportweekend Amarant Light georganiseerd. Deelnemers beleefden een heuse sportdag, met een officiële opening en sluiting én een lunch. Er traden artiesten op en iedereen ontving na afloop een medaille als herinnering. Iedereen kon aan meerdere sporten meedoen: voetbal, korfbal, wandelen, handboogschieten en darten. Vele sportverenigingen en vrijwilligers maakten deze dag tot een zeer geslaagd sportfeest.

Sportdag kegelen.PNG