• Koopovereenkomst Our House getekend!

Gemeente-Rijswijk-en-Rijswijk-Wonen-op-bouwplaats-De-Linden_300dpi_0031-min-710x473.jpg

Op 28 oktober werd in Rijswijk door wethouder Jeffrey Keus en directeur-bestuurder Rob van den Broeke (Rijswijk Wonen) de koopovereenkomst getekend van de grond voor de realisatie van Our House. Our House is een woonvoorziening voor jongvolwassenen met een verstandelijke beperking in de nieuwbouwwijk RijswijkBuiten.
    Met deze kleinschalige woonvoorziening wordt beoogd de zelfstandigheid van de bewoners te vergroten. Een vast team ervaren begeleiders zal de bewoners straks 24 uur per dag begeleiden bij de dagelijkse gang van zaken en ook met individueel afgestemde zorg en ondersteuning. Wethouder Keus: ‘Stichting Our House is een initiatief van een groep ouders van jongvolwassenen met een verstandelijke beperking en autisme. We realiseren voor hen een thuis, waar rekening gehouden wordt met hun dromen en wensen! Ik ben erg trots dat deze bijzondere woonvorm een plek krijgt in de wijk.’

In Our House worden 15 studio’s voor de jongvolwassenen met een verstandelijke beperking en soms ook autisme gerealiseerd. Er komen drie gemeenschappelijke woonkamers waar gezamenlijk wordt gekookt en gegeten. Op de begane grond komt een multifunctionele ruimte waar dagbesteding voor een deel van de bewoners wordt verzorgd. Daarnaast biedt de royale tuin tal van mogelijkheden voor andere activiteiten voor de bewoners. Bovendien hebben de bewoners een eigen appartement met badkamer en pantry om zich terug te trekken en waar zij familie of vrienden kunnen ontvangen. Kortom, voor de bewoners betekent Our House: samenwonen in één huis, als een groot gezin, maar dan nét even anders.