Ongekend talent zichtbaar maken

TUSSEN DE MUREN.png
Op 15 en 16 juli 2022 voerde Theaterwerkplaats Tiuri drie keer de voorstelling 'Tussen de muren' uit. Alle voorstellingen waren uitverkocht, waardoor 240 bezoekers hebben kunnen genieten van deze bijzondere voorstelling.

Theaterwerkplaats Tiuri is 18 jaar geleden opgericht met het doel ‘het zichtbaar maken van ongekend talent’. Dit gebeurt in twee theaterwerkplaatsen in Breda en Roosendaal met allemaal spelers met een cognitieve en soms ook fysieke beperking. De spelers komen veelal via het speciaal onderwijs bij Tiuri terecht.

De voorstelling Tussen de Muren ging over buiten de lijntjes kleuren, durven loslaten, je mee laten nemen in het nu en jezelf omarmen. De spelers hebben hier samen met Meike Steerneman en Rachel de Wolff een heel jaar aan gewerkt. Met als grootste compliment dat door het spel de talenten van de spelers duidelijker zichtbaar worden en hun beperking juist naar de achtergrond verdwijnt. Stichting SFO gaf een financiële ondersteuning voor de voorstelling.