• Snoezeltheater Droomdal op feestelijke wijze geopend

Snoezeltheater.PNG

Op woensdag 12 mei was het feest op woonzorgpark Willem van den Bergh van ’s Heeren Loo. Die dag werd, na jaren van plannen, fondsenwerven en bouwen, Snoezeltheater Droomdal geopend. Snoezelen, een samentrekking van snuffelen en doezelen, is een activiteit om met name mensen met een (zeer) ernstige verstandelijke beperking te activeren en te laten ontspannen.

Het Snoezeltheater is een belevenis voor de zintuigen en een prachtige aanvulling op het bestaande dagbestedingsaanbod. De ruimte is kleurrijk en sfeervol en nodigt uit om van alles en nog wat te doen. Zo zijn er podia met waterbedden, muziekbedden en zachte matrassen om op te liggen en zijn er wandmatten om tegen aan te leunen. Ook is er een watermuur en een ballenbad. Lichtprojecties en zachte bubbelgeluiden zorgen voor een vrolijke stemming.

Droomdal is tot stand gekomen dankzij giften van de Vriendenstichting Willem van den Bergh, Stichting Eekhoorn Leiden, Fonds1818, Stichting SFO, FNO en Fonds Kind en Handicap.