• Sportieve challenge voor medewerkers Brownies&downieS

SFO touwtrekken met Dirk Kuyt.png
    Brownies&downieS, een keten van 55 lunchrooms in drie landen, biedt plaats aan medewerkers met een verstandelijke beperking. In totaal werken er ruim 1.100 mensen. Sinds 2016 werken Brownies&downieS en de Dirk Kuyt Foundation samen om de medewerkers ook met sport in aanraking te brengen. Stichting SFO ondersteunde het werk van de Dirk Kuyt Foundation met een donatie.

De Dirk Kuyt Foundation organiseert jaarlijks een Brownies&downieS sportdag, waar alle medewerkers kennis maken met diverse sporten en hun collega’s in een andere setting meemaken. De samenwerking is wederkerig. Zo ging een deel van de opbrengst van het Grote Brownies&downieS Taartenboek naar de Foundation. Omgekeerd gebruikt Dirk Kuyt zijn bekendheid om de samenwerking met Brownies&downieS onder de aandacht te brengen. Daardoor worden nog meer mensen zich bewust van het belang om ook te investeren in mensen met een beperking.

Door corona en de lockdown was het niet mogelijk fysiek samen te komen voor de jaarlijkse sportdag. Brownies&downieS en de Dirk Kuyt Foundation bedachten samen een plan om te zorgen dat de medewerkers toch blijven bewegen. Tijdens de laatste lockdown kunnen medewerkers naar hun vestiging als dagbesteding. Er is gekozen voor een online CHALLENGE: Online omdat dit veilig kan en een challenge, omdat de competitievorm een goede stimulans is om mee te doen. De opdrachten voor de challenge werden uitgelegd en voorgedaan door Dirk Kuyt en Jens Toornstra. Opdrachten waren bijvoorbeeld een pannenkoek flippen terwijl je een squat uitvoert of hinkelend een brownie serveren. Stichting SFO ondersteunde het programma met een financiële bijdrage.

Dirk Kuyt Foundation.png