• Stichting Contacthond trots op nieuwe bus

bus zijkant.jpg
    Vanuit haar eigen therapie- en trainingscentrum in Vijfhuizen levert Stichting Contacthond zogenoemde dierondersteunde therapie. Speciaal opgeleide honden worden ingezet bij kortdurende therapie- en coachingstrajecten. Voor onder meer cliënten met een verstandelijke beperking wordt gewerkt aan verbetering van spraak, motoriek, zelfvertrouwen en weerbaarheid.

Directeur Nikki Rethmeier van Stichting Contacthond: “Het grote voordeel van honden is dat ze niet oordelen. Ze zijn aaibaar en reageren direct op iemands lichaamstaal. Ze worden niet voor niets kwispelende therapeuten genoemd! Al onze therapiehonden worden streng geselecteerd en getest op karakter en gedrag en zorgvuldig getraind. Het ras of de grootte van de hond maakt niet uit, het gaat om het karakter! Al onze hondenbegeleiders zijn gecertificeerd en experts op het gebied van hondengedrag.”

Jaarlijks ondersteunen de therapiehonden van Stichting Contacthond bij ruim 5.000 sessies, zowel in Vijfhuizen als elders in het land. Voor de aanschaf van een tweedehands bus kreeg de stichting financiële steun van Stichting SFO. Nikki Rethmeier: “Met de bus kunnen we onze kwetsbare cliënten thuis ophalen en naar onze dagbesteding brengen. Daar krijgen ze therapie maar ontmoeten ze ook andere mensen, waardoor ze minder eenzaam zijn. Dankzij de donatie van Stichting SFO is het ons gelukt een goede bus aan te schaffen. Wij hebben gekozen voor een combi bus met achter in de cabine plek voldoende plek om ook een paar therapiehonden te vervoeren. Wij wilden bovendien zorgen dat de bus niet alleen opvalt met ons logo maar ook dat mensen die de bus zien of die achter ons rijden met een glimlach op hun gezicht hun dag vervolgen. Met onze nieuwe bus maken wij onze cliënten blij, maar ook andere weggebruikers krijgen er gratis een feel good moment bij.”
     Achterkant bus contacthond.PNG