• Zie Mij Eens in première

Zie Mij Eens - Eric Corton en Lizze Knaapen.jpg
    Op 11 december vond in Oss een bijzondere happening plaats. In de publiekshal van het gemeentehuis ontvingen Ingeborg en Lucian van Heumen van Slowcare een groot aantal genodigden voor de opening van een foto-expositie over de bewoners van het Elzeneindhuis. Fotograaf Wim Hollemans maakte de afgelopen maanden van alle 24 bewoners en 16 deelnemers aan de dagbesteding een persoonlijk portret. Gezien de reacties is hij uitstekend in zijn opzet geslaagd.

Aansluitend ging het gezelschap naar de Groene Engel om er de première bij te wonen van de film Zie Mij Eens. De film met Lizze Knaapen, Eric Corton en Isa Hoes gaat over Nova, een bijzonder en ernstig meervoudig beperkt meisje. In een korte inleiding gaf Ingeborg aan dat Slowcare met de foto-expositie en de film vooral voor ogen heeft ‘mensen met een beperking zichtbaar te maken en een stem te geven. Ze zijn authentiek en leren ons iedere dag weer iets essentieels: van ons hoofd terug te gaan naar waar het werkelijk om gaat, ons hart.’ Aansluitend aan de film werd nog met alle gasten het tweejarig bestaan van Slowcare gevierd. Meer informatie: www.slowcare-nederland.nl .

De film is mogelijk gemaakt door financiële bijdragen van Stichting SFO en Stichting Peter de Koning.

Klik hier om de film te bekijken >>