• AandachtsLab heeft nu ook een AandachtsBad.

SFo Aandachtsbad 4 feb 2022 (2).png
    Stichting KDC AandachtsLab in Rijswijk is een kleinschalig kinderdagcentrum (KDC) voor kinderen tot 18 jaar met een Ernstige Meervoudige Beperking (EMB). De kinderen krijgen hier specifieke en intensieve zorg maar ook begeleiding die ze nodig hebben om zich individueel te ontwikkelen. Op 11 oktober mocht het AandachtsLab een nieuwe aanwinst in gebruik nemen; het AandachtsBad. Onder grote belangstelling nam een eerste groep van 8 kinderen met EMB er een eerste duik.

Het prachtige therapeutische zwembad is een plek waar de kinderen, ondanks hun beperkingen, vrij kunnen bewegen, rekken, strekken en ontspannen. Voor kinderen met EMB is dat enorm belangrijk. Maud Halkes van het AandachtsLab: Voor EMB kinderen is bewegen heel belangrijk, niet alleen omdat het medisch noodzakelijk is, maar ook als middel bij het maken van contact. Bewegen als spel en voor plezier heeft een enorme positieve invloed op hun ontwikkeling én hun gezondheid.” Uiteraard vraagt dat om specifieke voorzieningen. Het zwembad is dan ook uitgerust met de juiste hulpmiddelen zoals tilsystemen, drijfhulpmiddelen, aankleedruimte en douchemogelijkheden voor (grote) kinderen met EMB.

Voor de realisatie van het zwembad en de aanschaf van hulpmiddelen ontving KDC Aandachtslab in Rijswijk een financiële bijdrage van Stichting SFO.
     SFO Aandachtsbad 4 feb 2022.png