Iedereen trots op ‘eigen plek’.

SFO HOf Delfgauw 2.jpg

Sinds september wonen 10 jongvolwassenen met een verstandelijke beperking samen in één huis, HOF Delfgauw. Een aantal ouders nam gezamenlijk het initiatief om voor hun kinderen deze innovatieve, veilige en aantrekkelijke woon- en zorgplek te realiseren. Een aantal van de bewoners zat eerder op het Herman Broerencollege in Delft. Een logische stap na hun schooltijd was eerst het werken op de dagbesteding. Nu maken ze dus ook de stap naar ‘zelfstandig’ wonen, wat de bewoners én hun ouders uiteraard een enorm gevoel van trots geeft.

Voor HOF Delfgauw werd een voormalig bedrijfspand grondig opgeknapt. Het pand omvat nu 10 appartementen met elk een woon/slaapruimte, een keuken en een badkamer. Daarnaast is er een grote gemeenschappelijke woonkamer en keuken, een schuur voor fietsen, een invalidentoilet op de begane grond en een wasruimte die ook als gamekamer dienst doet. Voor de begeleiding is er een kantoor en een eigen slaapkamer. Stichting SFO gaf een donatie van donatie van € 10.000,- die is gebruikt voor de aanschaf van meubels voor de gemeenschappelijke woonkamer. Meer informatie: www.hofdelfgauw.nl .