Kinderen KDC Zomerkind dolblij met nieuwe liftcassettes.

SFO zomerkind bedankkaart.png

Kinderdagcentrum Zomerkind in de Hoeksche Waard ontving van Stichting SFO een donatie voor het vervangen van drie liftcassettes. De liftcassettes zijn op 21 maart jl. vervangen. De meervoudig gehandicapte kinderen kunnen met die liften weer op alle fantastische plekken in het gebouw komen, zoals de ontspanningsruimte en de snoezelruimte. Ook kunnen ze in het zwembad getild en verplaatst worden.

KDC Zomerkind startte in 2010 als een initiatief van vier moeders van meervoudig complex gehandicapte kinderen. Zij wilden een kinderdagcentrum realiseren waar voldoende tijd, aandacht en kennis is om deze bijzondere kinderen de juiste begeleiding en behandeling te bieden. Een prettige omgeving waar beweging en ontwikkeling centraal staan! Belangrijke uitgangspunten zijn: zoveel mogelijk één op één begeleiding. Voor elk kind is er een  individuele planning van therapie, waarbij ook verder gekeken wordt dan de gebruikelijke therapieën als fysiotherapie en logopedie. Aandacht voor de gezondheid vertaalt zich in het aanbieden van bijvoorbeeld gevarieerde (biologische) voeding en voldoende frisse lucht.

De kinderen en ouders van Zomerkind zijn ontzettend blij dat alle ruimtes weer voor alle kinderen bereikbaar zijn.