Licht op Talent

SFO greep op licht.png

Op 30 maart 2024 speelden elf mensen met een verstandelijke beperking de sterren van de hemel in de voorstelling GREEP! Voor de realisatie van dit project Licht op Talent werd samengewerkt met het Stadstheater en De Ruimte in Delft. De Ruimte is een locatie van zorginstelling Ipse de Brugge.

Doel van het project Licht op Talent was om met een groep mensen met een verstandelijke beperking een professionele theatervoorstelling neer te zetten. De spelers kregen tijdens de repetities alle ruimte om hun eigen talenten te ontwikkelen maar ook om persoonlijke verhalen in te brengen. Alle deelnemers vonden het fijn zichzelf creatief te kunnen uiten in dans, spel en zang. Iedereen voelde zich gezien; één van de spelers gaf aan zich ‘net te voelen als Justin Bieber’. Deelnemer Arjan vond het een hele grote eer dat hij zijn lievelingslied Nothing else matters van Metallica mocht zingen. De voorstellingen waren een groot succes. Het publiek heeft genoten en de spelers hebben de dag van hun leven gehad.

Stichting SFO ondersteunde het project met een financiële bijdrage.