Met de rolstoelfiets er op uit!

SFO foto bij kapelleke.jpg

Bewoners van zorgorganisatie Elver in Nieuw-Wehl maakten al jaren met veel plezier gebruik van een rolstoelfiets met trapondersteuning. Na 14 jaar bleek de fiets en met name de accu echter steeds meer te haperen, waardoor er ook geen grote afstanden meer mee gefietst kunnen worden. Reden voor een aantal vaste begeleiders op dagbesteding het Rode Rondje om in actie te komen. Doel: het realiseren een nieuwe rolstoelfiets waar de 100 rolstoelgebonden bewoners weer jaren mee vooruit kunnen!

Met steun van het ANWB Fonds, stichting NCPH, stichting SFO en de Vrienden van Elver is het afgelopen zomer gelukt om een rolstoelfiets met trapondersteuning aan te kopen. Er wordt weer naar hartenlust gefietst. Met de digitale agenda kunnen alle woningen en dagbestedingen gebruik maken van de fiets. Op de foto genieten Irma en haar begeleider Nanda volop van de nieuwe aanwinst.