Ouderinitiatief ‘De Vlinder’ in Gaanderen van 6 naar 8 bewoners

Bewoners.jpg

In het voormalige witte kerkje aan de Hoofdstraat in Gaanderen zijn met financiële steun van onder meer SFO twee extra appartementen gecreëerd voor jong volwassenen met een verstandelijke beperking. De uitbreiding van 6 naar 8 bewoners was nodig om ook in de toekomst 24 uurszorg te kunnen waarborgen.

Ouderinitiatief De Vlinder startte in 2015. In een voormalig kerkje werden 6 appartementen gecreëerd waarin 6 jong volwassenen met een verstandelijke beperking wonen en 24 uurszorg krijgen. Iedere bewoner heeft een eigen appartement, bestaande uit woon-/slaapkamer en badkamer. Zo kunnen ze vrienden en familie ontvangen en op zichzelf zijn als ze daar behoefte aan hebben. Alle bewoners hebben doordeweeks ieder hun eigen dagbesteding maar in de vrije tijd wordt er veel met elkaar ondernomen.

Afgelopen jaren werd duidelijk dat voor een gezonde toekomst van dit initiatief een uitbreiding naar 8 appartementen nodig was. Op het achterhuis van het kerkje is inmiddels een verdieping aangebracht waar twee nieuwe appartementen én een nieuwe slaap- /badkamer voor de slaapdienst zijn gerealiseerd. Naast de reeds bestaande grote woonkeuken kwam er ook een tweede gezamenlijke ruimte. Stichting SFO verleende een financiële bijdrage voor de inrichting en vloerafwerking van de gezamenlijke ruimtes.

Aanbouw 1.jpg