Perspectief op nieuwe vriendschappen

Wielewaal project vriendschappen.png

De Amersfoortse stichting Wielewaal organiseert begeleide vakanties, logeerweekenden en dagopvang tijdens schoolvakanties. Met leuke en spannende activiteiten krijgen kinderen en jongeren met een beperking de kans vriendschappen op te bouwen en nieuwe ervaringen op te doen.

Voor kinderen en jongeren met een beperking is het helemaal niet vanzelfsprekend om vriendschappen te sluiten. In de praktijk blijkt dat zij veel minder deelnemen aan sport en vrijetijdsactiviteiten. Daardoor missen ze kansen om elkaar te kunnen ontmoeten. Doordat ze extra begeleiding nodig hebben, is het voor hen sowieso lastiger om nieuwe dingen te beleven.

Dankzij de steun van Stichting SFO kon Wielewaal extra bouwen aan nieuw perspectief voor deze doelgroep. Door sporten en muziek maken kregen kinderen positieve prikkels en konden ze nieuwe ervaringen opdoen.