• Fijn dat we weer gasten mogen ontvangen!

afbeelding-artikel-4.jpg
    Met veel plezier steunt SFO enkele lunchrooms waar jongeren met een verstandelijke beperking hun talenten volop kwijt kunnen. Soep bereiden, broodjes smeren, klanten bedienen, opruimen, er is altijd genoeg te doen. De jongeren vinden het heerlijk om overdag zinvol bezig te zijn en contact te hebben met hun gasten. Na maanden verplichte sluiting vanwege corona kregen we blije berichten van EEHT, Theeschenkerij ’t Rectoraat en Hannah’s dat ze weer gasten mogen ontvangen.

Lunchroom EEHT

Lunchroom EEHT in het centrum van Best opende in 2018 haar deuren in een oude, gerestaureerde molen. Gasten kunnen hier terecht voor vele soorten thee, zelfgemaakte appeltaart en heerlijke belegde broodjes. Alle gerechten worden gemaakt, geserveerd en afgerekend door mensen met een verstandelijke beperking. Lees meer: Bij EEHT draait alles om thee.

Restaurant Hannah's

In Amsterdam West zit restaurant Hannah’s, met een kaart vol Mediterrane gerechten. Voor gastvrouw Laura komt hiermee een droom uit: “Dit is wat ik wilde. Volop inspiratie en
     afbeelding-artikel-2.jpg
    smaak vanuit alle windstreken. Een plek waar iedereen zich thuis voelt!”. Met Hannah’s komt ook een andere droom van Laura uit. Het restaurant fungeert ook als dagbestedingsplek waar mensen met een verstandelijke beperking kunnen leren en zich kunnen ontwikkelen. De naam van het restaurant is Laura’s ode aan haar jongere zusje Hannah. Laura: “Ik weet hoe belangrijk het is om passende en persoonlijke zorg te regelen voor mensen met een beperking. De liefde voor mijn zusje en alle mensen die net wat anders zijn vormt voor mij de motor achter dit prachtige restaurant.”
    Lees meer:  Laura helpt Hannah. Hannah helpt Laura.

Theeschenkerij ’t Rectoraat

afbeelding-artikel-3.jpg
    Theeschenkerij ’t Rectoraat in Udenhout wordt gerund door cliënten van ASVZ. Zo’n twaalf mensen maken in de professionele keuken de lekkerste gerechten klaar. Ze bedienen in het restaurant, zorgen voor schone vaat én maken, als de gasten weg zijn, alles weer netjes schoon. De Theeschenkerij draagt er aan bij dat mensen met een verstandelijke beperking echt mee kunnen doen binnen onze samenleving. Meer lezen: Theeschenkerij ’t Rectoraat

afbeelding-artikel-5.jpg