• Wie snoezelt er mee?

sheerenloo_snoezeltheaterdroomdaldagbestedinguitje_2.jpg
    Stichting SFO verleende de afgelopen maanden een financiële bijdrage aan twee geweldige initiatieven die alles te maken hebben met ‘snoezelen’.  Snoezelen, een samentrekking van snuffelen en doezelen, is een activiteit om mensen met een ernstige verstandelijke beperking te activeren en te laten ontspannen. Een doel dat SFO van harte ondersteunt.

In Udenhout richtte ASVZ op de locatie Vincentius een prachtige, nieuwe snoezelruimte in. De ruimte kent zachte sfeerverlichting, stofjes en andere voorwerpen met verschillende texturen en kalmerende muziek of natuurgeluiden. Marion Verheyke, teamleider dagbesteding: “De snoezelruimte is ideaal voor onze cliënten met een ernstige verstandelijke en meervoudige beperking. De wanden zijn bedekt met een wolkenpatroon, een boom vol in het blad, spiegels en voelplaten. Op de vloer ligt een kleed dat van kleur verandert. Als de cliënten op het waterbed liggen, voelen ze de muziektrillingen door hun lichaam gaan. We hebben een sterrenhemel en een beamer waarmee je een sfeer kunt creëren. Zoals een lentedag, de Efteling of onweer. Vrijwel alles is mogelijk. We zijn hier echt heel blij mee." Lees ook: Vincentius opent nieuwe snoezelruimte

’s Heeren Loo opende op woonzorgpark Willem van den Bergh het nieuwe Snoezeltheater Droomdol. Ook deze ruimte is kleurrijk en sfeervol en nodigt uit om van alles en nog wat te doen. Zo zijn er podia met waterbedden, muziekbedden en zachte matrassen om op te liggen én er zijn wandmatten om tegen aan te leunen. Een watermuur en een ballenbad ontbreken evenmin. Lichtprojecties en zachte bubbelgeluiden zorgen voor een vrolijke stemming. Volgens ’s Heeren Loo is het Snoezeltheater ‘een belevenis voor de zintuigen en een prachtige aanvulling op het bestaande dagbestedingsaanbod’. Lees ook: Snoezeltheater Droomdol op feestelijke wijze geopend